onsdag 7 maj 2008

Vecka 1: onsdag

Kl 0030 vaknade jag med ett ryck av att jag hade en pyramidal diarré. Fula fläckar på underlakanet och i brallorna. Upp och byta i sängen och på mig. Nytt utbrott efter en halvtimme saboterade ytterligare en omgång byxor. Därefter besök på toan var halvtimme och inte mycket sömn. Magen hade lugnat sig rätt bra till kl 0900 men något förmiddagsbesök på sjukhuset blev det inte Istället horisontalläge och the i stora portioner.
Framåt kl 14 var magen så pass lugn att jag gick eftermiddagsrond- Mina Engelska kollegor hade fixat allt inkl blod till en 10-åring med 3,5 i HB (normalt vore 12). Efter ronden gick jag till datorhuset där Henry Holmgren satt och arbetade. Efter en viss väntan betalade jag honom för det smör han givit mig dagen innan. Vi fick fart på Skype hem till Munkbrogatan och Maria som var skapligt jäktad talade i en kvart. Vidare konstaterade jag via Pricerunner att en lämplig kamera i Sverige kostar ca 2000:- Kanske får jag se i morgon vad den kostar här.
På kvällen kl 1930 var det bönestund med kollekt hemma hos en av deltagarna i gruppen. Eftersom mina två kollegor var medlemmar i gruppen hängde jag med. Mycket sång på melodier jag inte känner. Alla från en baptistsångbok. En av deltagarna höll en betraktelse över några bibelord och det bads förböner för allt som skall hända den närmaste veckan. Det hela tog ung 1 tim 45 minuter och var en uppvisning i Baptisternas tänkesätt och religiösa vanor. Magen höll sig relativt lugn de två timmar jag var borta från huset.

Inga kommentarer: